Omdat niemand alles zelf kan.
Eén ding staat vast. Alles is aan verandering onderhevig. Altijd en overal. Dat geldt voor iedere organisatie. Zeker die organisaties die zich begeven in de transitie naar of binnen de digitale wereld van nu.
De helpende hand
Organisaties moeten snel op veranderingen kunnen inspelen om hun succes te kunnen continueren en verder uit te bouwen. Bij grote veranderingen en complexe vraagstukken lukt het niet altijd dit intern op te lossen. Dan is het goed te zoeken naar een ontbrekende kennis of expertise van buitenaf. newITera is door het inzetten van onze ervaren en gedreven consultants jouw ideale partner.
Om organisaties goed te kunnen adviseren en te begeleiden in verandertrajecten is – naast hoogstaande kennis van bedrijfsprocessen – kennis van IT onontbeerlijk. newITera heeft beide in huis. Mede daarom kiezen steeds meer organisaties voor newITera Management Consultancy.
Blik naar voren door te leren van het verleden
Is er dan geen constante factor in dit verhaal? Jazeker wel, onze drive om organisaties vooruit te helpen, jouw succes voort te zetten en verder uit te bouwen. Door uitdagingen te inventariseren, te doorgronden, aan te pakken en op te lossen, verbetert de dynamiek binnen jouw organisatie. Hoe we dat doen? Onze mensen zijn zeer ervaren, gedreven, soms een tikkeltje eigenwijs, maar altijd oplossings- en resultaatgericht.
Cloud Strategy
Omdat de juiste strategie vooral kiezen is wat je niet moet doen.
Het cloud speelveld laat zich het makkelijkst vangen in een driehoeksmatrix die zich dynamisch van elkaar beweegt.
Op basis van de drie hoofdkenmerken zoals geïdentificeerd door het US National Institute of Standards and Technology nemen we je graag mee aan de hand van deze matrix.
De karakteristieken:
On-demand self-service: de mogelijkheid direct toegang te krijgen tot capaciteit zonder interactie met de leverancier;
Broad network access: álle services die via het netwerk geleverd kunnen worden;
Resource pooling: multi-tenant op basis van een gedeelde omgeving;
Rapid elasticity: de mogelijkheid capaciteit op of af te schalen waar nodig;
Measured service: transparante meting van de cloud performance.
De karakteristieken omschrijven de belangrijkste kenmerken waar binnen de cloud mee gewerkt kan worden.
Service modellen zijn de varianten op basis waarvan je cloud services kan afnemen.
De service modellen:
Software-as-a-Service (SaaS): alle, zelfs de kleinste configuratie(aanpassing), wordt uitgevoerd door de leverancier;
Platform-as-a-Service (PaaS): als klant bouw je je eigen applicatie, gebruikmakend van tools die beschikbaar zijn gesteld door de leverancier;
Infrastructure-as-a-Service (IaaS): Als klant heb je invloed op /beheer je zelf het Operating System, Storage en de applicatie.
De delivery:
Public cloud: toegankelijk voor iedereen via het internet, per definitie een omgeving met meerdere tenants;
Private cloud: ingericht voor één organisatie met meerdere units/organisatieonderdelen;
Hybrid cloud: twee of meer met elkaar verbonden cloud types waarbij de data uitwisselbaar is;
Community cloud: ingericht voor een specifieke groep organisaties.
Met delivery bedoelen we de technische varianten waarop de “cloud” kan worden gehost.
Kortom, het vinden van jouw juiste cloud oplossing.
Dat is wat we doen. Dat is waar we voor staan.


Cloud Hosting
Omdat goed gastheerschap geen vanzelfsprekendheid is.
newITera biedt schaalbare IT-omgevingen aan in de cloud. Altijd op maat gemaakt. In het kort: het leveren van computing-services als servers, opslagruimte, databases, netwerkfuncties, software, analysefuncties, beveiliging en veel meer.
Met newITtera hosting huur je een IT-infrastructuur op basis van betaling per gebruik, dus heel veel voor weinig.
newITera hosting behelst een cloud-platform dat als fundament kan worden ingezet om jouw eigen, klantspecifieke ICT-diensten te ontwikkelen. Dit platform wordt volledig beheerd door newITtera en biedt de door jou gewenste beschikbaarheid. Hierdoor ontzorgen wij jou bij de inrichting en het beheer van jouw IT basis-infrastructuur.
Schaalbaarheid
De flexibiliteit is hoog in de cloud, we kunnen snel en gemakkelijk aanpassingen doorvoeren. Dit op basis van de op dat moment geldende behoeftes. Servers aanmaken of verwijderen, extra opslag en meer rekencapaciteit behoren tot onze standaard dienstverlening.
Better safe than sorry
newITera draagt tevens zorg voor de informatiebeveiliging. Dit geldt voor de bij newITera ondergebrachte hardware, software en andere elektronische gegevens (data) waarvan het eigendom volledig bij jouw organisatie ligt.
De nadruk ligt hierbij op het borgen van integriteit, exclusiviteit en
beschikbaarheid.
Een one-stop-shop voor al uw cloud vragen, diensten en beheer.
Operations Management
Houdt jouw IT landschap in topvorm.
newITera brengt jouw technische omgeving in topconditie én zorgt ervoor dat deze fitter dan de fitste fitgirl blijft. Daarmee blijft jouw organisatie optimaal presteren.
Met newITera Operations nemen wij het beheer van je IT-omgeving graag van je over. Van het installeren tot het onderhouden en upgraden van je systemen. Van administratieve processen tot technische ondersteuning voor je hardware en software. Een totale ontzorging van je IT-activiteiten.
Heb je geïnvesteerd in een structurele verbetering van je service levels, maar heb je nog steeds het idee dat je als IT-afdeling te vaak brandjes moet blussen? newITera is je brandweercommandant en je preventiemedewerker. Je blusdeken en je sprinklerinstallatie. Je eersterangs ontzorg-officier. Onze mensen zorgen ervoor dat jouw organisatie de SAP service levels kan leveren die je van een IT-afdeling mag verwachten.
newITera biedt beheer op onze clouddiensten, maar ook op basis van remote beheer voor je systemen on-premise of in uw private-cloud. Functioneel applicatiebeheer, development beheer, technisch applicatiebeheer, technisch beheer, databeheer, systeembeheer.
Hiervoor maken we gebruik van een integraal SAP Service Delivery model gebaseerd op de kernwaarden van ITIL. De spil in dit service delivery model aan onze kant is de Service Level Manager (SLM). Een kordate krachtpatser die verantwoordelijk is voor de beheerprocessen bij newITera. Hij zorgt ervoor dat onze SAP dienstverlening optimaal en conform het Service Level Agreement (SLA) wordt ingevuld. Afspraken worden beschreven in service niveaus en Key Performance Indicators (KPI’s) en worden vastgelegd in een SLA. Daarnaast leggen we de besproken procedures en gemaakte afspraken vast in een Document Afspraken en Procedures (DAP). Natuurlijk bespreekt de Service Level Manager periodiek de kwaliteit en voortgang van de geleverde diensten. Zo houden we niet alleen jouw IT-omgeving nauwlettend in de gaten, maar zorgen we samen ook voor kwaliteitsbewaking.
“Operations management is geen eenmalige actie”
Het is een continu proces.

Proud partner of: