Because bigger is better (in this case).

Information obtained from data forms the core of making business decisions: data-driven decision making.

More and more information is being collected that often comes from a multitude of sources. As a result, this data no longer fits into a simple database. That ever-increasing amount of data must be integrated into data sets to enable proper analysis. If that is the case, we speak of Big Data.

De zes V’s van Big Data

  1. Volume (Wat is de hoeveelheid data?
  2. Variety (Wat is de diversiteit van de data; waar komt deze vandaan en in welke mate is deze gestructureerd?)
  3. Velocity (Met welke snelheid kan de data worden gegenereerd en verwerkt?)
  4. Value (Wat is de waarde van de data?)
  5. Veracity (Hoe betrouwbaar en nauwkeurig zijn de verschillende types data?)
  6. Variability (Hoe variabel is de structuur van data?)

 

The four forms of Analytics:

  1. Descriptive analytics behandelt de vraag wat er in het verleden gebeurd is en maakt een statistische beschrijving van je data, zodat je hierin patronen kunt vinden.
  2. Bij Diagnostic analytics gebruik je statistiek om uit te zoeken waarom iets gebeurd is.
  3. Bij Predictive analytics zet je statistiek in om op basis van data iets in de toekomst te voorspellen.
  4. Prescriptive analytics gaat over het geautomatiseerd vinden van de beste oplossing, optie of keuze op basis van de informatie die uit je data tevoorschijn is gekomen.