Because bigger is better (in this case).
Information obtained from data forms the core of making business decisions: data-driven decision making.
More and more information is being collected that often comes from a multitude of sources. As a result, this data no longer fits into a simple database. That ever-increasing amount of data must be integrated into data sets to enable proper analysis. If that is the case, we speak of Big Data.
De zes V’s van Big Data
- Volume (Wat is de hoeveelheid data?
- Variety (Wat is de diversiteit van de data; waar komt deze vandaan en in welke mate is deze gestructureerd?)
- Velocity (Met welke snelheid kan de data worden gegenereerd en verwerkt?)
- Value (Wat is de waarde van de data?)
- Veracity (Hoe betrouwbaar en nauwkeurig zijn de verschillende types data?)
- Variability (Hoe variabel is de structuur van data?)
The four forms of Analytics:
- Descriptive analytics behandelt de vraag wat er in het verleden gebeurd is en maakt een statistische beschrijving van je data, zodat je hierin patronen kunt vinden.
- Bij Diagnostic analytics gebruik je statistiek om uit te zoeken waarom iets gebeurd is.
- Bij Predictive analytics zet je statistiek in om op basis van data iets in de toekomst te voorspellen.
- Prescriptive analytics gaat over het geautomatiseerd vinden van de beste oplossing, optie of keuze op basis van de informatie die uit je data tevoorschijn is gekomen.